
Potrivit celor mai recente informații, taxa auto pentru mașinile poluate se întoarce. Aceasta ar putea intra în vigoare de la 1 ianuarie 2026, în contextul în care parcul auto național este unul dintre cele mai învechite din Europa.
În urmă cu ceva ani, taxa auto pentru mașinile poluante stârnea reacții negative în opinia publică de la noi din țară. Ulterior, taxa a fost transformată într-un timbru de mediu, dar, într-un final, Curtea Europeană de Justiție a obligat autoritățile de la noi să o restituie șoferilor.
De atunci, pe drumurile patriei nu au încetat să apară mașini vechi, poluante, în ciuda programului Rabla. Așa se face că, în prezent, vârsta medie a unei mașini din România este de 14.9 ani și 75% dintre automobilele care circulă la noi în țară au o vechime de peste 11 ani.
Există, însă, și țari care stau mai rău decât noi din acest punct de vedere. De pildă, Grecia are cel mai învechit parc auto din Europa (17.3 ani, vârsta medie), fiind urmată de Estonia și Cehia.
Din cauza acestor țări, dar și a altora din estul continentului, vârsta medie a parcului auto din Uniunea Europeană este destul de ridicată, adică 12,3 ani.
Pentru a nu ajunge pe podium și, mai ales, pentru a nu pierde bani din PNRR, autoritățile de la noi sunt forțate să ia măsuri.
Tocmai de aceea, taxa auto pentru mașinile poluante va fi reintrodusă, cel mai probabil începând cu data de 1 ianuarie 2026.